Poczta dla studentów

Opis konfiguracji klienta poczty dla skrzynek w usłudze Outlook Office 365

Dostęp do oprogramowania Outlook Office 365 można uzyskać logując się na witrynie https://outlook.com podając login i hasło do konta w domenie student.uni.opole.pl lub konfigurując klienta poczty (instrukcje poniżej):

Przeniesienie poczty studenckiej do chmury MS Office 365

Z dniem 01.10.2023r. usługa poczty studenckiej zostanie przeniesiona do chmury MS Office 365.
Dzięki temu wszystkie usługi MS Office 365 dedykowane dla naszej uczelni będą znajdowały się w jednym miejscu (www.office.com), tj :

  • MS Teams;
  • Outlook – poczta pojemność 50 GB;
  • Word, Excel, PowerPoint;
  • OneDrive – przestrzeń dyskowa o pojemności 1TB;
  • Kalendarz;
  • i inne.

Do tego czasu prosimy o zweryfikowanie czy zostały poprawnie przeniesione wszystkie wcześniej dostarczone wiadomości, pliki i utworzone prze Państwa reguły. Należy to zrobić logując się na stronie www.outlook.com (za pomocą adresu mailowego w domenie@student.uni.opole.pl i aktualnego hasła do konta pocztowego UO).

Przenosząc pocztę UO do poczty Microsoft Twój uczelniany adres e-mail nie ulegnie zmianie, jak również sposób logowania – za pomocą adresu mailowego w domenie @student.uni.opole.pl i aktualnego hasła do konta UO.

Wszystko, czego potrzebujesz, aby uzyskać więcej informacji dot. usługi Microsoft Outlook  znajdziesz na stronie: https://www.microsoft.com/pl-pl/microsoft-365/outlook

Zaleca się również przekonfigurowanie programów pocztowych na komputerach lub urządzeniach mobilnych zgodnie z załączonymi informacjami na poniższej stronie, a także czyszcząc przeglądarkę internetową z historii przeglądania (używając klawiszy Ctrl+F5 lub Ctrl+Shift+R) w celu poprawnego wyświetlania stron www.

Jak mogę założyć konto w domenie uni.opole.pl?

Konta pocztowe w domenie student.uni.opole.pl otrzymują kandydat w momencie przyjęcia na studia w Uniwersytecie Opolskim. Nowoprzyjęty student nie musi podejmować żadnych działań w celu otrzymania konta. Login i hasło kandydata zostają wysłane na prywatny mail studenta, podany w trakcie rekrutacji. Prywatny mail studenta w systemie USOS może zostać zmieniony po zalogowaniu na stronę panel.uni.opole.pl. Nie ma konieczności podejmowania jakichkolwiek innych działań.
Wszystkie konta posiadają adresy nr_albumu@student.uni.opole.pl
Hasło do konta USOSweb i konta e-mail jest tożsame.
W przypadku problemów z loginem lub hasłem należy kontaktować się z Helpdesk Centrum Nowoczesnych Technologii UO.

Jak zmienić hasło swojego użytkownika w domenie student.uni.opole.pl?

Hasło można zmienić w każdej chwili na stronie https://panel.uni.opole.pl. Szczegółowa instrukcja zmiany hasła i odzyskiwanie zapomnianego hasła na stronie Procedura zmiany hasła do systemów informatycznych UO.

Jakie są limity pojemności skrzynki?

Konta programu Outlook mogą mieć maksymalnie 50 GB przestrzeni dyskowej na skrzynkę pocztową.
Maksymalny rozmiar jednej wiadomości e-mail to 40 MB (razem ze wszystkimi załącznikami).
Prosimy mieć na uwadze, że wiele zewnętrznych systemów poczty elektronicznej nie przyjmuje dużych wiadomości.
Dostępną pojemność oraz aktualną zajętość można w każdej chwili sprawdzić logując się do skrzynki przez stronę internetową, klikając „Ustawienia” w prawym górnym rogu (ikonka koła zębatego), następnie „Wyświetl wszystkie ustawienia programu Outlook”. W wyświetlonym oknie kliknij „Ogólne” – „Przestrzeń dyskowa”.
Informacje na temat pojemności oraz aktualnej zajętości skrzynki dostępne są także w aplikacji Microsoft Outlook połączonej jako Microsoft 365 / Office 365 / Exchange.

Mam problem z wysyłaniem lub odbieraniem poczty za pomocą programu pocztowego.

W pierwszej kolejności sprawdź, czy ustawienia Twojego programu pocztowego są zgodne z instrukcją konfiguracji znajdującą się na tej stronie.
Kolejnym krokiem jest sprawdzenie, czy połączenia z serwerem nie są blokowane przez oprogramowanie typu firewall lub antywirus, zainstalowane na komputerze z którego korzystasz. Zdarza się, że oprogramowanie to blokuje przesyłanie poczty.
Zainstaluj także najnowszą wersję programu pocztowego oraz zaktualizuj system operacyjny. W przypadku systemów Windows skorzystaj z usługi “Windows Update”. W ramach usługi “Windows Update” zainstaluj także opcjonalną funkcjonalność “Microsoft Update”. Spowoduje to aktualizację pozostałego oprogramowania Microsoftu (np. pakietu Microsoft Office), a nie tylko samego systemu operacyjnego Windows.

Helpdesk

Infolinia

tel. +48 77 452 70 97
tel. +48 77 452 70 84
Godziny pracy:
poniedziałek-piątek 7.30-15.30 

Napisz do nas

adres e-mail: helpdesk@uni.opole.pl